پيش به سوي كرمانشاه

كرمانشاه,


تعطيلات نوروزي تمام شده، اما شايد شما هم جزو كساني باشيد كه امسال دنبال جور كردن مقدمان يك سفر بهاري براي ارديبهشت و خرداد مي گرديد. به خصوص كه با پايان يافتن فروردين و رسيدن ارديبهشت طبيعت برگ جديدي از زيبايي اش را رو مي كند و فرصت خوبي فراهم مي كند تا براي سفرهاي آخر هفته برنامه بريزيد.


پيشنهاد ما براي چنين سفري كرمانشاه است كه به دليل موقعيت خاص اقليمي، داراي مراتعي سرسبز و دره‌هايي پوشيده از جنگل است و به خاطر همين پوشش زيباي طبيعي و آب و هواي معتدل، يكي از بهترين و جذاب‌ترين نقاط كشور براي اتراق است.

سعي كنيد در اين سفر، پارك جنگلي طاق بستان ـ يكي از پر جاذبه‌ترين مناطق شهرستان كرمانشاه ـ را هم از دست ندهيد.

كرمانشاه,

كوهستان و فضاي سبز، چشمه، درياچه‌هاي مصنوعي و نقش برجسته‌هايي از دوره ساساني، محيطي جذاب و ديدني را در اين پارك رقم زده است.

كرمانشاه,

 درباره خوبي اين منطقه همين‌قدر بگوييم كه به‌خاطر زيبايي و دلچسبي آب و هوايش همواره مورد توجه پادشاهان و محل شكار و تفريح آنها بوده است، به طوري كه اگر دقت كنيد، در دو طرف ايوان بزرگ طاق بستان، صحنه‌هاي حجاري شده شكار شاه ساساني را مي‌بينيد و احتمالا با كمي تامل، در كنار چهچهه پرندگان، همهمه سواران در جستجوي شكار را هم خواهيد شنيد.

كرمانشاه,

منطقه ريجاب و بان زرده در 120 كيلومتري شمال غربي شهر كرمانشاه هم از آن جاهايي است كه از سفر به آن پشيمان نخواهيد شد؛ كوه‌هاي سر به فلك كشيده و برفگير دالاهو كه دامنه‌هايش پوشيده از جنگل و درختان انجير و گردو است، اين منطقه زيبا را در برگرفته و رودخانه زيبا و خروشان سراب ريجاب كه از فرط زيبايي تصويري از نهرهاي بهشتي را نشانتان مي‌دهد، با گذر پيچ ‌در پيچ و افسونگرش در پستي و بلندي اين منطقه، گرد خستگي يك ساله را از چشم و روح و روانتان مي‌شويد و با خود به دوردست‌هاي بي‌برگشت مي‌برد.

كرمانشاه,

در اين منطقه زيبا حتي مي‌توانيد با ديدن آثاري مانند قلعه يزدگرد و زيارتگاه‌هاي بابا‌يادگار و ابودجانه، تاريخ را هم مرور كنيد.

محوطه بزرگ و تاريخي بيستون هم كه آثاري را از دوران پيش از تاريخ تا به امروز در خود جاي داده است، در شرق شهر كرمانشاه با جذابيت‌هاي تاريخي و طبيعي فراوانش، شما را به سوي خود مي‌خواند تا صداي اندوهناك تيشه فرهاد كه هنوز از لابه‌لاي كوه‌هاي بيستون به گوش مي‌رسد، در جان عاشق شما هم زمزمه كند.

كرمانشاه,

مشهورترين و مهم‌ترين اثر باستاني اين محوطه، نقش برجسته و كتيبه داريوش بزرگ بر صخره‌ برافراشته بيستون است كه ديدنش خالي از لطف نيست.

كرمانشاه,
كرمانشاه,
كرمانشاه,

 


سه شنبه نوزدهم 7 1390
X