پيشنهاد براي سفرهاي يك روزه

ابيانه


 

براي جماعت كارمند، فردا پرونده تعطيلات نوروزي بسته مي شود و بعد از آن بايد به تك روزهاي قرمز تقويم دلخوش باشند. اما شايد در اين تعطيلات پراكنده هيچ برنامه اي بهتر از سفرهاي يك روزه نباشد.

اگر خوش شانس باشيد، مي توانيد يكي دو روز مرخصي بين هفته بگيريد تا از خلوتي جاده ها در هفته دوم عيد استفاده كنيد و از شهر بيرون بزنيد. ما هم براي شما چند پيشنهاد داريم كه خواندن آن خالي از لطف نيست.

 

 


 

 

نمك آبرود

در 215 كيلومتري شمال تهران مجموعه گردشگري به وسعت 650 هكتار با نام شهر توريستي نمك آبرود قرار دارد. يكي از بخش هاي مهم توريستي نمك آبرود تله كابين است كه امكان صعود به بالاي قله زيباي مدوبن را فراهم مي كند.

نمك آبرود

 قله كوه مدوبن، با داشتن امكانات پذيرايي مسافرين و همچنين اختلاف دماي حدود 10 درجه سانتي گراد نسبت به پاي كوه در ماه هاي گرم سال فضاي خاطره انگيزي براي گردشگران خواهد داشت.

 

باغ لاله گچسر

باغ لاله

باغ لاله هاي گچسر در كيلومتر 52 جاده چالوس واقع در روستاي گرماب قرار دارد و از دهم ارديبهشت ماه هر سال پذيراي بازديد كنندگان است.

 

ماسوله

ماسوله

بيشتر ايراني ها لااقل يك بار به ماسوله سفر كرده اند. روستاي پله كاني زيبايي كه در 55 كيلومتري رشت در استان گيلان قرار دارد و براي ديدن آن بايد به 35 كيلومتري جنوب غربي شهرستان فومن سفر كنيد. ماسوله به خاطر قدمت و نوع بناهاي روستايي بسيار زيبا و ديدني است كه گردشگران خارجي و داخلي بسيار زيادي دارد.

 

كوير مرنجاب

كوير

اين روزهاي خنك بهار، بهترين فرصت كويرگردي است و كوير مرنجاب كه شمال شهرستان آران و بيدگل در استان اصفهان قرار دارد، گزينه خوبي براي اين كار به حساب مي آيد. مرنجاب يكي از زيباترين نقاط كويري ايران محسوب مي شود و يكي از بزرگ ترين ريگزارهاي ايران است. قسمت عمده اين كوير پوشيده از تپه هاي شني و ريگزار است.

اين كوير از نظر پوشش گياهي بسيار غني است و عمده مساحت آن را گياهان شورپسند مثل درخت هاي گز و تاق و بوته هاي قيچ تشكيل مي دهند. پوشش جانوري منطقه هم به دليل وجود آب و غذاي فراوان بسيار غني است و در آن مي توانيد گرگ، شغال، كفتار، روباه شني، گربه شني، بزمجه، آفتاب پرست، انواع مارمولك، مار، عقرب، تيهو، عقاب و شاهين را ببينيد.

 

ابيانه

ابيانه

ابيانه كه ديگر نياز به معرفي ندارد! روستايي در 35 كيلومتري شمال غربي نطنز، در دامنه كوه كركس كه به اعتبار معماري بومي و بناهاي تاريخي پرتنوعش از روستاهاي استثنايي ايران است كه بسيار خوش منظره و خوش آب و هواست.

 

غار علي صدر

غارعلي صدر

غار علي صدر تنها غار تالابي ايران و از معدود غارهاي آبي جهان است. اين غار در ارتفاعات ساري قيه نزديك روستاي علي صدر (يا علي سرد) شهرستان كبودرآهنگ (استان همدان) واقع شده است.

محوطه غار دالان هاي پيچ در پيچ و دهليزهاي متعددي دارد. از مجموعه رشته آب ها، درياچه بزرگي در درون غار به وجود آمده و از اين رو نفوذ به عمق غار علي صدر يكي از ديدني هاي جهانگردي استان همدان است.

زمين شناسان قدمت سنگ هاي اين غار را به دوره ژوراسيك از دوران دوم زمين شناسي 208 ميليون سال قبل) نسبت مي دهند.

 

تنگه واشي

10 پيشنهاد براي سفرهاي يك روزه

تنگه واشي يا تنگه ساواشي در حدود 15 كيلومتري شمال غربي شهرستان فيروزكوه قرار گرفته و با داشتن آب و هواي مناسب در تابستان ها، ميزبان جمعيت كثيري از مسافران و گردشگران است.

 شايد يكي از جذاب ترين بخش هاي سفر به تنگه واشي حركت در رودخانه اي است كه در بين يك دره سنگي قرار دارد. با توجه به نزديكي تنگه واشي به شهر تهران، امكان مسافرت يك روزه به اين منطقه وجود دارد و به خصوص در تابستان هزاران نفر به اين منطقه مسافرت مي كنند.

 

كندلوس

10 پيشنهاد براي سفرهاي يك روزه

كندلوس كه امروزه آن را ميخ ساز مي گويند در دامنه هاي سرسبز و خرم البرز در منطقه كجور مازندران قرار دارد و از چهار دهكده به نام هاي پيده، گيل كلا، ميركلا و كندلوس تشكيل شده است. دهكده كندلوس كه يكي از قديمي ترين مجتمع هاي انساني منطقه به شمار مي رود، در دامنه هاي سلسله جبال البرز منتهي به دره زانوس واقع است. در موزه مردم شناسي كه در دامنه تپه اي در دهكده كندلوس قرار دارد اشيا و آثار متعلق به مردمان اين منطقه از جمله ظروف، كتب خطي، صنايع دستي و ... نگهداري مي شود.

 

دشت لار دماوند

10 پيشنهاد براي سفرهاي يك روزه

دشت لار بزرگ ترين دره ايران است كه در 70 كيلومتري شرق تهران در جاده هراز قرار گرفته است. آب و هواي متغير اين دشت را به «لار ديوانه» و چشمه هاي متعدد آن را به زمين «هزار چشمه» مشهور كرده است.

پارك ملي لار كه حدود 28 هزار كيلومتر مساحت دارد، مكاني مناسب براي راهپيمايي و درياچه آن در صورت صدور اجازه توسط سازمان حفاظت محيط زيست موقعيتي خوب براي شنا و ماهيگيري است.

لار مكان مناسبي براي ديدن چهره زيباي بام ايران است. لار زيستگاه جانوراني چون گراز، گرگ، روباه، پلنگ، كل و بز، قوچ و ميش، عقاب طلايي، كبك و انواع مار چون افعي البرزي و ماهي قزل آلا است.

 

محلات

محلات

شهر محلات در جنوب غربي تهران و در فاصله 362 كيلومتري تهران قرار دارد و يكي از شهرستان هاي استان مركزي محسوب مي شود. محلات شهر گل است و در فصل تابستان و  معمولاً در اوايل شهريور ماه جشنواره بزرگ گل و گياه در آن برگزار مي شود كه تماشاي آن بسيار لذت بخش است.

 

 


سه شنبه نوزدهم 7 1390
X