تهران گردي در 14روز

تهران


اگر هنوز براي سفر نوروزي امسالتان برنامه اي نريخته ايد، نااميد نباشيد. شهرداري تهران تورهاي كوتاه مدتي ترتيب داده كه مي تواند همه تعطيلات شما را پر كند!اين تورهاي نيم‌روزه و يكروزه كه با عنوان «تور بهارانه» در سطح تهران برگزار مي‌شود، شما را به اماكن تفريحي و گردشگري شهر برده و با جاذبه هاي گردشگري تهران آشنا مي كند.

 


 

نزديك به 50موزه و كاخ موزه ديدني در شهر تهران وجود دارد كه برخي از آنها در دنيا بي‌نظير هستند. همچنين حدود 20 هتل و 124مهمانپذير و مسافرخانه نيز در شهر تهران وجود دارد كه با تخفيف‌هاي نوروزي قادر به پذيرايي از مهمانان نوروزي اين شهر هستند.

در اين سفرهاي يك روزه شما از گذرهاي قديمي و خانه‌ها و كاروانسراهاي تاريخي ديدن خواهيد كرد و با مفاخر تهران آشنا مي شويد. آن هم در شرايطي كه سوار بر درشكه‌هاي اسبي گذرهاي تاريخي را تا سنگلج طي مي كنيد و راهنمايان تور شما را در يك سفر 3 ساعته شهري به 400سال پيش خواهند برد.

اين سفرهاي رايگان در 2نوبت صبح و بعدازظهر از 2 ايستگاه بهارستان و امام‌خميني‌(ره) با استفاده از خودروهاي مناسب گردشگري و همچنين با حضور راهنمايان مسلط به تاريخ و فرهنگ تهران شروع مي‌شود و به مدت 3ساعت ادامه دارد.

در حقيقت روزانه 8 سفر از مبدا 2 ايستگاه‌ تعيين شده انجام مي‌شود و پس از سفر به كانون تاريخي شهر با پذيرايي مختصر از مسافران نوروزي پايان مي‌يابد.

شهرداري تهران با برگزاري برنامه «تهران، سلام» و ايستگاه‌هايي در مبادي ورودي و خروجي شهر نقشه، راهنماي اماكن توريستي و ديدني تهران و راهنماي مراكز گردشگري را توزيع مي كند و فضاي اسكان موقت مسافران در بوستان‌هاي منتخب را هم فراهم خواهد كرد

 
تهران

6 ايستگاه راهنمايي نوروزي در ميدان امام خميني(ره)، ميدان بهارستان، ميدان خراسان، ميدان شهدا، چهارراه گلوبندك و ميدان محمديه تهران نيز داير مي‌شود تا راهنمايان مستقر در اين ايستگاه‌ها نسبت به ارائه اطلاعات مورد نياز گردشگري تاريخي شهر و توزيع بروشورهاي معرفي مراكز تاريخي، فرهنگي و ارائه نقشه گردشگري و كتابچه راهنماي جامع گردشگري به همراه 3حلقه فيلم معرفي جاذبه‌هاي گردشگري كانون تاريخي شكل‌گيري شهر تهران و البته آموزش‌هاي شهروندي به گردشگران و علاقه‌مندان اقدام كنند.

 

در ايام نوروز سال آينده، درشكه سواري تفريحي در محدوده ميدان ارگ كاخ گلستان و پارك شهر نيز پيش‌بيني و برنامه‌ريزي شده كه علاقه‌مندان بتوانند از جاذبه‌هاي تاريخي و تفريحي و فرهنگي منطقه استفاده كنند. مسافران كانون تاريخي شهر همچنين در يك سفر 3ساعته مي‌توانند تجربه كوتاهي از سفر با درشكه‌هاي اسبي در محورهاي تاريخي از درون كاخ گلستان و خيابان سنگفرش شده بازار تا پارك شهر تهران يا همان محله سنگلج قديمي داشته باشند.

شهرداري تهران همچنين با برگزاري برنامه «تهران، سلام» و ايستگاه‌هايي در مبادي ورودي و خروجي شهر نقشه، راهنماي اماكن توريستي و ديدني تهران و راهنماي مراكز گردشگري را توزيع مي كند و فضاي اسكان موقت مسافران در بوستان‌هاي منتخب را هم فراهم خواهد كرد.

علاوه بر اين با برپايي 22 ايستگاه فرهنگي در ميادين مهم و اصلي تهران در روز 12 فروردين ماه «جشن بهاران» را برگزار مي كند و غرفه‌هاي ورزشي، مسابقات فرهنگي، سلامت، آسيب‌هاي اجتماعي، قرآن بخوانيد جايزه بگيريد و... در اين ايستگاه‌هاي فرهنگي داير است.


سه شنبه نوزدهم 7 1390
X