رويايي ترين گوشه ايران

گلستان


شايد ترجيح بدهيد چند روزي از تعطيلات امسال را در شمال كشور بگذرانيد. پيشنهاد ما اين است كه حتي براي يك روز هم كه شده سري به استان گلستان بزنيد و يكي از شهرهاي اين استان را ببينيد. فرقي نمي كند گرگان باشد يا بندرتركمن يا گنبد قابوس. گلستان در بهار سراسر سبزي و تازگي است. به خصوص كه اسفندماه باراني سال 89، هواي اين منطقه را بهتر از هميشه كرده است.


 

 

پيشنهادي براي تاريخ دوستان

گلستان

گلستان با آبشارهاي طبيعي، جنگل هاي انبوه و دشت هاي جلگه اي بي نظيرش، شايد رويايي ترين گوشه ايران باشد كه مي توانيد به چشم ببينيد. علاوه بر اين ميل آجري گنبدقابوس با قدمت هزار ساله هم به عنوان بلندترين ميل آجري جهان در اين منطقه قرار دارد و شايد بهترين بهانه براي آشنايي فرزندانتان با جاذبه هاي تاريخي كشور باشد. بد نيست بدانيد كه اين اثر، يكي از شاهكارهاي دنياست كه پرونده ثبت جهاني آن به عنوان اولين اثر ثبت جهاني در شمال كشور، به سازمان جهاني يونسكو هم ارسال شده است.

ميل آجري رادكان هم به عنوان يكي از بناهاي باقيمانده از دوره آل زيار در ارتفاعات درازنو و جهان‌نما در جنوب كردكوي جا خوش كرده و مي توانيد از آن بازديد كنيد.

 

 

 

 

 

 

 

جاده مقدس

اما اگر فرصت بيشتري براي گشت و گذار در گلستان داشتيد، مي توانيد سري هم به امامزاده يحيي بن زيد(ع) بزنيد كه از آثار بجا مانده از شهر تاريخي باستاني گرگان است. حسن سفر به استان گلستان اين است كه اين استان در مسير جاده تهران- مشهد قرار گرفته و شما مي توانيد از همين جاده، به سمت مشهد مقدس روانه شويد و چند روزي را هم در اين شهر بگذرانيد.

 

يك سفر فرهنگي

استان گلستان از جنوب به جنگل‌ها و كوه‌هاي البرز و از غرب با استان مازندران و درياي خزر از شرق با استان خراسان و از شمال به كشور تركمنستان مي رسد. از اين گذشته، بنادر گز و تركمن در سواحل درياي خزر دم دست شما هستند و هر وقت اراده كنيد مي توانيد در زمان كوتاهي به اين بندرها سري بزنيد و نه تنها از طبيعت دريايي آنها استفاده كنيد، بلكه با فرهنگ اقوام تركمن هم بيشتر آشنا شويد.

گلستان

تجربه جزيره نشيني

شبه جزيره آشوراده كه عنوان زيباترين و محبوب‌ترين جزيره درياي خزر را با خود يدك مي كشد، يكي ديگر از ديدني هايي است كه بايد در استان گلستان سراغ آن را بگيريد. اين شبه جزيره در 3كيلومتري غرب شهر بندرتركمن قرار گرفته و مي تواند تجربه يك روز جزيره نشيني را به شما و خانواده تان بدهد!

گلستان

زماني براي تماشاي جانوران

اگر در ميان همسفران تان كسي هم پيدا شد كه در سفر به دنبال مشاهده هاي جانورشناسي مي گشت، حتما تالاب بين المللي گميشان را به او معرفي كنيد. اين تالاب وسيع هر سال ميزبان پرندگان مهاجري است كه در ميان آنها گونه هاي كمياب هم به چشم مي خورد. تالاب‌هاي بين‌المللي آلماگل، آلاگل و آجي‌گل در 50 كيلومتري شهر گنبدكاووس، در كنار مرز اينچه‌برون هم تالاب هاي ديگري هستند كه فرصت خوبي براي پرنده نگري به شما مي دهند.

گلستان

سفر سبز

گلستان نه تنها ريل قطار دارد، بلكه فرودگاهي هم در مركز اين استان يعني گرگان برپاست كه مي تواند سفر ساده تري را براي شما رقم بزند. اما شايد در سفر به گرگان، استفاده از هواپيما كم لطفي به خودتان باشد! جاده ماشين رو و مسير خط ‌آهن گرگان آنقدر زيبا و رويايي است كه شايد در هيچ سفر ديگري چنين تجربه اي را نداشته باشيد.


سه شنبه نوزدهم 7 1390
X